Reklama zewnętrzna , krótka definicja z Wikipedii
Reklama zewnętrzna jest prezentowana na specjalnie do tego przeznaczonych nośnikach reklamy: tablicach reklamowych, billboardach, citylightach, słupach ogłoszeniowych, nośnikach zamocowanych na wiatach przystankowych czy kioskach, tablicach elektronicznych, telebimach itp.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_zewnętrzna
Mobilna reklama jako marketing outdoor
Inwestowanie marketing outdoor jest często jednym z podstawowych czynników wpływających na pozyskiwanie nowych klientów przez firmy. Do najpopularniejszych metod reklamy outdoor należą między innymi banery reklamowe, które stawia się przy drodze oraz reklamy stojące na parkingach, które również są banerami.
Ostatnio również dość popularne staje się reklamowanie poprzez podróżujący pojazd z nagłośnieniem- jest to tak zwana reklama mobilna. Pozwala ona na dotarcie do dość szerokiego grona odbiorców w stosunkowo krótkim czasie i przy niedużych kosztach. Dlatego właśnie jest często wybierana przez wiele firm.
Wady i zalety reklamy z nagłośnieniem
Pewnie każdy z was kojarzy jeżdżące przyczepy reklamowe z zamontowanym głośnikami, które w kółko na najem reklamy. Jest to całkiem ciekawy sposób na promowanie jakiegoś wydarzenia lub jakiejś usługi. Często korzystają z niego na przykład banki w celu reklamy nowej oferty kredytowej lub lokalne firmy które organizują jakiś event.
Niektórzy mogą uważać, że jest to reklama uciążliwa jednak zazwyczaj czas nadawania takiej reklamy nie przekracza paru godzin. Podczas gdy banery zaśmiecają przestrzeń publiczną cały czas. Można więc stwierdzić, że taka reklama jest mniej uciążliwa niż tradycyjna reklama zewnętrzna