Kaskadowe arkusze stylów (ang. Cascading Style Sheets, w skrócie CSS) to język służący do opisu formy prezentacji (wyświetlania) stron WWW. CSS został opracowany przez organizację W3C w 1996 r. jako potomek języka DSSSL przeznaczony do używania w połączeniu z SGML-em. Pierwszy szkic CSS zaproponował w 1994 r. H?kon Wium Lie1. Arkusz stylów CSS to lista dyrektyw (tzw. reguł) ustalających w jaki sposób ma zostać wyświetlana przez przeglądarkę internetową zawartość wybranego elementu (lub elementów) (X)HTML lub XML. Można w ten sposób opisać wszystkie pojęcia odpowiedzialne za prezentację elementów dokumentów internetowych, takie jak rodzina czcionek, kolor tekstu, marginesy, odstęp międzywierszowy lub nawet pozycja danego elementu względem innych elementów bądź okna przeglądarki. Wykorzystanie arkuszy stylów daje znacznie większe możliwości pozycjonowania elementów na stronie, niż oferuje sam (X)HTML.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kaskadowe_arkusze_stylów
Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia: -możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji. -szyfrowany kanał transmisji na drodze klient ? sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction). -zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione. -zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Użytkownikami stron www są wszystkie osoby, które posiadają dostęp do internetu i lubią cenne dla siebie informacje zdobywać poprzez serfowanie po internecie. Zapotrzebowanie na strony www pozostaje ogromne, chociaż liczba wejść na konkretne strony internetowe może być różna w zależności od ich tematyki. Dlatego stale przeprowadzane są różne badania wśród internautów mające na celu ustalenie, na jakie strony wchodzą oni najczęściej oraz jakiego typu stron brakuje im jeszcze w internecie. Z drugiej strony stale przeprowadzany jest monitoring stron www służący ustaleniu, czy wszystkie strony internetowe prowadzone są przy zachowaniu wytycznych przygotowanych przez administratorów google. Dzięki temu internet może być stale dopasowywany do potrzeb wszystkich jego użytkowników.
Tajniki tworzenia stron coraz łatwiej posiąść, dlatego też mamy coraz więcej amatorów i półprofesjonalnych firm zajmujących się ich tworzeniem. Na tym wypełnionym po brzegi rynku trudno znaleźć odpowiedniego fachowca z tej dziedziny. Ponieważ strona nie powinna być zrobiona dla samego faktu posiadania strony. Musi być wizytówką, nie w dosłownym znaczeniu, naszej firmy, oferty itp. Strona może zostawić wrażenie na kliencie i tylko od jej wykonania zależy jaki będzie jej odbiór.Zbyt skomplikowany design może być ryzykowny, bo zmniejszy czytelność naszej witryny, a co za tym idzie zmniejszy chęć interakcji z treścią na niej zawartej. Konwersja powinna być podstawowym czynnikiem determinującym wygląd naszej strony i jeżeli jest brzydka to najzwyczajniej odstraszy odwiedzających.
Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie ?między-sieć?) ? ogólnoświatowy system połączeń między komputerami, określany również jako sieć sieci[1]. W znaczeniu informatycznym Internet to przestrzeń adresów IP przydzielonych hostom i serwerom połączonym za pomocą urządzeń sieciowych, takich jak karty sieciowe, modemy i koncentratory, komunikujących się za pomocą protokołu internetowego z wykorzystaniem infrastruktury telekomunikacyjnej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Internet